ŠVICARSKO NEBO | Naš odmor u Švicarskoj (savjeti)

Švicarsko nebo… Tako smo se osjećali na našem prvom pješačenju u Švicarskoj, a dani nakon toga nisu bili loši! Kao što smo obećali, evo bloga naših izbora u Švicarskoj. Nadam se da ćete uživati ​​u njemu i da uživate jednako kao i mi!

Bernski Oberland
Iskreno ću vam reći, jedva da smo obavili neke pripreme za ovaj izlet i tek na licu mjesta je počeo zaživjeti i donosili smo odluke. Odabrali smo Berner-Oberland jednostavno zato što je moj brat bio tamo sa svojom obitelji prošle godine i također u 3 tjedna prije nego što smo mi bili tamo ove godine. To nam se činilo lakim, jer bi nam tada mogao sve ispričati. Ali regija Bernese-Oberland je obavezna! Sada smo vidjeli mali dio toga, ali ćemo se sigurno vratiti vidjeti i doživjeti još!

Kampovi
Volimo mir i tišinu kada kampiramo. Nema zabava, vrištanja djece ili glazbe. Nismo se usudili rezervirati kamp unaprijed jer smo često griješili. Preko interneta sam pronašao Danyjev kamp i naš boravak tamo je trajao od 3 noći, do 5, da bi konačno naš potpuni odmor u Švicarskoj trajao 9 noći. Veliki uspjeh za nas. Na odlasku smo dobili knjižicu s kampovima u regiji pa se sami uvjerite ima li nešto za vas.
Bernski Oberland kampovi

Kartice s popustom
U Švicarskoj možete kupiti razne diskontne kartice i/ili karte u koje je uključeno sve. Gledao sam ovo na internetu prije toga, ali nisam mogao vidjeti drvo za drveće. Nismo znali kojom gondolom se želimo voziti i koliko često, nismo znali na koje planine želimo ići, a posebno su nas šokirale cijene. Mislili smo – vjerojatno vrlo naivno – doći ćemo autom: pa to nije moguće haha.

Najbolje je da sami pogledate i izračunate koju karticu – i da li karticu kupujete – i tamo se prepustite informiranju, ali ovdje je naš izbor.

Top of Europe Pass

Izabrali smo vrh Europe Passa, a razlog je bio taj što je Liv jako željela ići na snijeg. To znači do vrha Jungfraujoch i do tamo plaćate 225 CHF kao odrasla osoba (skoro jednako euru). Karta za 4 dana – koja uključuje sve gondole oko Jongfraujocha i Jongfraujocha – košta 269 CHF, – tako da ste skoro završili kartu s posjetom Jungfraujochu. Djeca do 6 godina su uvijek gratis, a za dijete od 6 godina plaćate fiksni iznos od 30 CHF za karticu. Odabrali smo 4 dana da ga prvo isprobamo i saznamo što želimo raditi. Znali smo i da će sljedeća 4 dana biti lijepo vrijeme. Ići sve do Jungfraujocha i stajati u gustim oblacima stvarno je bacanje novca. Ako se vratite na blagajnu zadnjeg dana valjanosti vaše kartice (ili ranije), možete produžiti karticu koliko god želite dana. Na kraju smo produžili na 8 dana. Uzastopna 4 dana također su relativno puno jeftinija od prva 4 dana. Inače, uvijek moraju biti uzastopni dani (nažalost) i kartica se računa po danima, tako da ako je kupite u 15 sati, prvi dan se nećete baš dobro zabaviti.

Ako ne želite ići na snijeg ili imate manje dana, možete također pogledati koje planinarske staze ili vrhove želite posjetiti te zasebno izračunati koliko koštaju gondole. Ili samo pješačite gore-dolje ako vam to ide od ruke 😉

Top of Europe Passplaninarenje

Na svakoj turističkoj informacijskoj točki imate sve vrste informativnih brošura. “Najvažnija” je planinarska karta. Ovdje su sve pješačke rute s legendom koliko traju. To je točno ako ih hodate u opisanom smjeru. Na primjer, hodali smo 1 odozgo prema dolje umjesto obrnuto i zbog toga smo bili puno brži.

Također imate zasebne letke za većinu naglasaka gdje su te pješačke rute istaknute.

Planinarenje u Švicarskoj

1. dan – prvi

Popeli smo se gondolom i kad smo stigli na vrh, pješačili smo od Firsta do Bachalpseea (ruta 1), a natrag smo išli preko 4a i 9. Put nazad smo imali samo za sebe i na kraju je imao strm uspon , ali inače je bila prekrasna!

Grindelwald - PrviGrindelwald - Prvi

Grindelwald - Prvi

2. dan – Schynige Platte

Iz Wilderswila smo otišli do Schynige Platte lijepim malim vlakom (koji je inače bio krcat, koji je bio nešto manje). Parkiranje u Wilderswilu uopće nije skupo. Za par eura si tu cijeli dan. Kad smo stigli na vrh prvo smo napravili “Lily’s treasurez suche”. Dobivate knjižicu na stanici Schynige Platte s rutom i putem niza zadataka morate skupljati pisma. S rezultatima idete u restoran (gdje kratka šetnja završava) i tamo možete odabrati cijenu. Liv se jako svidjelo i restoran ima malo, ali lijepo igralište.

Schydigge Platte Schydigge Platte

Lilyna draga takva

Nakon toga smo htjeli prošetati rutom 3, ali pošto se potpuno zatvorila i nismo imali nikakav pogled, na kraju smo prošetali rutom 1. Ipak, bilo je prekrasno!
Schydigge Platte

3. dan – Jungfraujoch

Sa stvarno gigantskom – i gotovo novom – gondolom “The Eiger Express” prvo smo otišli do Eigera, a potom vlakom za Jungfraujoch. Odabrali smo vedar – sunčan – dan. Na samoj planini također je bilo lijepo što se tiče temperature. U Jungfraujochu imate ledenu palaču (uključeno u cijenu) i lift do vidikovca (više nismo imali vremena za to). Odlučili smo se prošetati do Mönchsjochhütte i to je bila pogrešna procjena… Snijeg je bio vrlo labav i mislio sam da je stvarno iscrpljujuće. Nije važno kako je bilo Liv. Ne bih ovo nikome preporučio, s djecom ili bez njih haha. Pogled ostaje gotovo isti, tako da ne morate to učiniti za to. Prođete li tim putem nekoliko metara, jednako je lijepo. Tada imate dovoljno vremena za uživanje u prekrasnom krajoliku, ledenoj palači i vidikovcu. #tipvanflip

Karta Jungfraujocha
Jungfraujoch Jungfraujoch Jungfraujoch

4. dan – Plivanje u Wengenu

Ovo je bio sjajan savjet od pratitelja na Instagramu. Bazen u Wengenu! Ne volim bazene, ali bilo je stvarno super biti među planinama! Ove godine (2021.) ulaz je bio besplatan, ali koliko sam shvatio, inače ni to ne košta puno. Sam Wengen je bez automobila i vrlo je lijep.

Bazen Wengen

5. dan – Lieselotteweg

Ovo je bilo najzabavnije planinarenje za djecu ako nas pitate. Nažalost, ovaj dan nismo imali tako lijepo vrijeme i zaboravili smo Livin kabanicu (vrlo pametno). Kartu za Lieselotteweg dobijete na terminalu Grindelwald i tamo odmah počinje šetnja. Prva Lieselotte krava stoji na ulazu u gondolu (mi smo je propustili i napravili u povratku). Svaka krava ima pojas s kockom, kojom bušite slova u svoju karticu.

karta lieselotteweg

Uzmete se gondolom do Männlichena gdje je super lijepo igralište i onda se pješice spustite do Holensteina – srednje stanice. Putem se sa svakom Lieselotte kravom čekaju razni zabavni zadaci. S ovim smo se jako zabavili unatoč vremenu! Kada pronađete sva slova, možete preuzeti nagradu na Terminalu.

Mannlichen Lieselotteweg Lieselotteweg

Dan 6 – Detektivska staza

Ovo je opet bila šetnja sa zadacima. Ovo je lov na blago za stariju djecu ili gdje roditelji mogu pomoći. Od Lauterbrunnena idete gondolom do Grütschalpa i hodate do Mürrena. Odatle se vraćate vlakom.detektivski trag

U Mürrenu ćete otvoriti škrinju s blagom i tamo vas čeka iznenađenje. Tu je i vrlo lijep kafić: Liv. Preporučeno! A tu šetaju Gemzeni – za koje nikad nisam čula 🙂

detektivski trag detektivski trag

7. dan – Od Eigera – do Männlichena

Ovaj dan smo bili malo nesigurni što učiniti. Kako nismo imali vremena u Eigeru kad smo išli u Jungfraujoch, odlučili smo od tamo sjesti vlakom do Kleine Scheidegga, a zatim prošetati do Männlichena. Također smo imali loše vrijeme u Männlichenu i tamo je igralište super cool! Kad smo stigli u Eiger morali smo čekati pola sata na vlak pa smo odlučili i taj dio prošetati. Lijepa šetnja. Nažalost opet loše vrijeme kad smo stigli u Männlichen, ali to nije pokvarilo zabavu ovog dana. Jednostavno prekrasno!

Eiger - Mannlichen Eiger - Mannlichen

Dan 8 – ništa…

Namjera je bila da se danas opustimo. Opustite se uz jezera, a zatim idite vlakom do Harder Kluma. Nažalost, ovaj dan je bilo jako oblačno, nije bilo pogleda i stoga smo odlučili da ovo više ne radimo. Šteta, jer bili smo potpuno u ritmu svakodnevnih planinarenja!

Što uzimaš?

Ne znam jesmo li mi pravi ljudi da se prijavimo za ovo, ali ovaj put smo se dobro pripremili. Budući da Švicarska nije jeftina, ponio sam 2 posude (i rashladnu kutiju) s hranom. I sami smo vegetarijanci, ali znate da je meso vrlo skupo.

Imali smo ovo što se tiče hrane: voće i povrće 3 dana, kava, čaj, orasi (za doručak), granola, maslac, zobeno mlijeko, jogurt, maslac od kikirikija, jabučni sirup, humus, džem, čips od slanutka, vrećice za cijeđenje voća , umak od jabuka, majoneza, dvopek, krekeri, jaja, krem ​​sir, slanutak, crni grah, kukuruz, kockice rajčice, ananas (sve iz konzerve), kokosovo mlijeko, začinsko bilje, maslinovo ulje, aceto balsamico, luk, češnjak, krumpir, riža, tjestenina, voćni slatkiši, vege hamburgeri i curry pasta samasaya (bez aditiva i smeća).

Kupovali smo samo voće, povrće i jogurt na licu mjesta.

Što se tiče odjeće: slojevi, slojevi, slojevi. Većinu vremena nosio sam kratke hlače, jogging kombinezon i baloner.

Puno zabave!

Nadam se da ćete se u Švicarskoj zabaviti kao i mi i da ste imali koristi od ovoga.